159518 | Beheer van belangrijke klanten (key accounts)

terug naar de vorige pagina

 

doel Als verkoper wil je jouw belangrijkste klanten koesteren.
Maar wanneer spreek je over een belangrijke klant, hoe volg je hem op of waar vind je deze key accounts?
In deze opleiding beantwoorden we al deze vragen.
doelgroep Verkopers.
vereiste voorkennis
inhoud Workshop 1
Definitie en bepalen van een key account
Analyse van een key account
Situatie – binnen welke context werk je?
Voorgeschiedenis
Te bekomen info – wat moet je weten?
Infobronnen – CRM/ERP/internet/beurs?
Samenstelling van de D.M.U. – hoe worden beslissingen genomen?
Concurrentie – welke andere spelers zijn er?
Workshop 2

Waardebepaling van een key account
Volume
Marge
Referentie
Risico
Andere factoren? (relatiebeheer)
SWOT-analyse: werk een SWOT uit voor drie mogelijke key accounts
Workshop 3

Benadering van een key account: mogelijke kanalen en acties voor het benaderen van een key account
Opvolging van een key account
Wie
Frequentie
De interne promotor – wie is je ambassadeur?
Brick walling – hoe werkt het?
Locking devices
Opdrachten: werk een plan uit om key accounts te gaan ontwikkelen
praktisch
standaard duurtijd (uren) 12
standaard kostprijs Kostprijs voor opleiding in open aanbod en onder voorbehoud van wijzigingen: 225,00 euro
KMO's kunnen betalen via de kmo-portefeuille / KO: 157,50 euro / MO: 180,00 euro
Vlaams opleidingsverlof Neen
   

Beschikbare sessies in open aanbod

Er zijn geen toekomstige sessies in open aanbod ingepland voor deze module.
Via dit formulier kunt u uw interesse voor deze module kenbaar maken.