Preventiecampagne

Uitbreiding preventiecampagne voor de hout- en meubelsector

In oktober 2018 lanceerde Woodwize een nationale preventiecampagne voor bedrijven en scholen. Vier posters, telkens met bijbehorende toolboxen, werden gratis ter beschikking gesteld. De thema’s waren machineveiligheid, handveiligheid, houtstof en gehoor.

Eén jaar na de lancering kreeg de campagne een vervolg. Het aanbod werd uitgebreid met de thema’s brand en explosie, gevaarlijke producten, werken op hoogte, ergonomie en onthaal.
Naar aanleiding van de coronacrisis kwam de toolbox hygiëne erbij in april 2020.

In een derde golf helpen vier extra thema’s bedrijven en scholen in hun preventiebeleid: intern verkeer, elektrische (en andere nuts)leidingen, psychosociale risico’s en onderhouds- en instelwerkzaamheden. In totaal zijn er nu 14 thema’s beschikbaar.
De posters worden spontaan afgegeven tijdens bedrijfsbezoeken en op verschillende evenementen waar Woodwize aanwezig is. Je kan de posters en toolboxen ook aanvragen via de website, of ze eigenhandig downloaden via www.woodwize.be/preventiecampagne

/ MEER INFO /

stefan@woodwize.be

 

publicatiedatum: 28-01-2021